VIV Asia 2015 is zeer succesvol geweest voor een groot aantal Dutch Poultry Centre Preferred Partners. De beurs heeft alle verwachtingen overtroffen en is de bewezen place-to-be voor professionals uit de productie en verwerking van dierlijke eiwitten uit de hele Aziatische regio.

 

"VIV Asia 2015 heeft onze verwachtingen overtroffen," aldus project manager Ruwan Berculo. "We wilden dat het een show werd die voor iedereen in Azië relevant is, en ook voor de melk, aquacultuur, vlees en eieren bedrijven als haar vaste thema van voer naar vlees was zijn. Dit is zeker bereikt en tegelijkertijd is de show weer groter geworden. "We verwachtten ongeveer hetzelfde aantal bezoekers als in 2013, maar uiteindelijk bezochten meer dan 38.000 mensen de beurs: een stijging van meer dan 15% ten opzichte van 2013 Het belangrijkste punt naar mijn mening is dat VIV Asia nu definitief gevestigd is als de belangrijkste ontmoetingsplaats voor mensen uit heel Azië die betrokken zijn bij de productie en verwerking van dierlijke eiwitten. Iedereen - concurrenten en collega's – zijn hier aanwezig. VIV Asia is de plek om jezelf goed te informeren over technieken en markten, alsook over innovaties en internationale leveranciers."

Pluimvee en eieren

Het belang van de pluimveesector in het profiel van VIV Asia is opnieuw onderstreept in 2015, met een grote groei in bezoekers afkomstig uit Aziatische landen met een sterke interesse in het produceren van kippen en eieren. Het International Egg Committee organiseerde het Asian Leadership Forum in Bangkok vlak voor de show. Men had verwacht dat het tweedaagse forum ongeveer 35 deelnemers zou trekken, maar niet minder dan 110 marktleiders waren aanwezig. Het ligt in de bedoeling om dit IEC evenement eveneens naast VIV Asia 2017 te zetten. Berculo benadrukt het belang van de rol van de verschillende partnerorganisaties in het helpen bij diverse congressen en side-events. “In het pluimveesegment waren het Dutch Poultry Centre en Poultry International van Watt Global Media belangrijke partners.”

Hoge waarderingscijfers

Ruwan: "Voor ons als organisator is de mening van onze exposanten en bezoekers over VIV Asia het belangrijkst. Tijdens de show hebben we mensen gevraagd om hun ervaring te beoordelen met een cijfers tussen 1 en 10. Voor de exposanten was de gemiddelde score 8.0, dat is een zeer goed resultaat. Maar de bezoekers beoordeelden dit jaar nog beter, met een 8.5. "Vooral hun mening wordt gewaardeerd."

Nederland Partnerland

Nederland was het eerste officiële partnerland van VIV Asia. Twee Nederlandse paviljoens, het Dutch Innovation Seminar en diverse netwerkevenementen resulteerden in een belangrijke impuls van de handelsbetrekkingen tussen de Aziatische en Nederlandse vakgenoten. Het Dutch Innovation Seminar was een co-productie van VIV met het Dutch Poultry Centre. De Burgemeester van Rotterdam, de heer Ahmed Aboutaleb, opende het seminar en maakte een rondleiding op de beursvloer, waar hij een bezoek bracht aan een aantal Nederlandse exposanten.

Feiten en cijfers

Deze 12e editie van VIV Asia had 874 exposanten, vergeleken met 770 op de vorige editie van de beurs in 2013. Dit jaar waren er 178 bedrijven die voor het eerst deelnamen. Het aantal bezoekers was 38.425, wat neerkomt op een stijging van 15,6% ten opzichte van de 33.229 bezoekers in 2013. Uit de bezoekregistratie blijkt dat er een grote stijging is in het aantal mensen Azië, Oceanië, het Midden-Oosten, Afrika, Noord- en Zuid-Amerika en West-Europa. Het aantal buitenlandse bezoekers buiten Thailand steeg met 18,2% tot 25.302, met de grootste toename uit Cambodja, Bangladesh, Pakistan, Sri Lanka en China. De beurs werd bezocht door mensen uit 124 landen.

Klik hier voor de VIV Asia 2015 Digital Review, foto's, video's en presentaties.

VIV Asia entree vlaggen

© 2019 Dutch Poultry Centre