Veevoerconcern ForFarmers heeft de ambitie om de komende vijf jaar haar marktposities in de bestaande thuismarkten uit te bouwen en de activiteiten buiten Nederland uit te breiden. De uitbouwing van de thuismarkten denkt het voerconcern te kunnen realiseren door het leveren van innovatieve voerconcepten en het zwaarder inzetten van digitalisering van bedrijfsprocessen, zowel op het boerenerf als bij de onderneming zelf. Dit maakte de veevoerspecialist dinsdag bekend in aanloop naar zijn beleggersdag, waar het zijn nieuwe strategie voor de komende vijf jaar zal presenteren.

‘Klantgericht tegen de laagste kosten’

ForFarmers wil het verschil maken met de concurrentie door klantgericht te zijn tegen de laagste kosten. Innovatieve voerconcepten staat daarbij centraal. Als voorbeeld noemt het voerbedrijf het gebruiken van meer reststromen uit de voedingsindustrie. Ook zet de onderneming stevig in op het verbeteren van de voederconversie, waarbij meer productie wordt gehaald met minder voer.Ook stelt ForFamers bij de productie van voer en van dierlijke eiwitten het verminderen van de CO2-uitstoot centraal.

Stap buiten Europa

Naast de focus van de al bestaande marktpositie, wil ForFarmers groeien door overnames in bestaande markten en in nieuwe groeimarkten. De doelstelling is om in 2025 in zeven landen actief te zijn. Daarbij sluit het beursgenoteerde bedrijf de stap buiten Europa niet uit. Op dit moment heeft ForFarmers activiteiten in vijf landen; Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Polen. Vooral voor Polen ziet de onderneming kansen om uit te breiden.

forfarmers lochem aanvoer grondstoffen schepen e m 2. detail

Nijhuis Industries in Doetinchem begint binnenkort met een onderzoek om uit te vinden of stikstof uit rioolzuiveringsinstallaties is te gebruiken als kunstmestvervanger. De proeven worden gehouden in de installaties in Duiven en Lichtenvoorde. Als het technisch haalbaar is, moet vervolgens worden gekeken of het rendabel is, of het product voldoet aan de wettelijke eisen en veilig is voor gebruik in de landbouw. Het project is onderdeel van de Regiodeal Kringloopbouw. Het waterschap rijn en IJssel, Waterstromen uit Lochem en Nijhuis Industries voeren het onderzoek uit in samenwerking met de stichting Biomassa uit Aalten.

Samen met onze partners werken aan en gebruikmaken van de beste aandrijfoplossingen voor de internationale tuinbouw, de intensieve veehouderij, gewasbewaring en de utiliteit! Daar staat het nieuwe Let’s Gear Up van De Gier Drive Systems voor. De Gier maakte naast een sterk gestegen omzet de afgelopen jaren een enorme transformatie door. Met een onderzoek naar klantwaarde als basis voor verbetering presenteert De Gier met trots het nieuwe De Gier: Let’s Gear Up!

Enorme transformatie

De transformatie bij De Gier startte zo’n drie jaar geleden. Algemeen directeur Rob Sandberg: ”Met het groeien van de wereldbevolking en de toenemende aandacht voor het buitenland in Nederlandse agrarische oplossingen en toepassingen, verwachten we de komende jaren verdere groei. We hebben dan ook besloten om te investeren in een groter vloeroppervlak, betere en moderne productieapparatuur en geheel nieuwe en ultra moderne assemblagelijnen. Daarnaast hebben we sterk ingezet op verbetering van onze logistiek.”

Klantwaarde

Met het verbeteren van de productie en de logistiek waren we er nog niet. Sales en Marketing directeur Wouter Heezen: “Eind vorig jaar hebben we ook besloten om onder de klanten een onderzoek te doen naar klantwaarde. Daaruit bleek dat we goed scoorden op kwaliteit van de producten, leverbetrouwbaarheid, responstijd op vragen, garantietermijn en levensduur, klantfocus en de vertrouwensrelatie. Maar we werden natuurlijk wel flink aangesproken op onze online en offline productinformatie. We wisten eigenlijk ook wel dat daar een verbeterpunt zat….”

Let’s gear Up!

“Om de transformatie dan helemaal compleet te maken hebben we besloten om het merk De Gier beter en anders op de kaart te zetten. We wilden meer visualiseren en aangeven wat de meerwaarde is van onze oplossingen. Omdat onze medewerkers, het meedenken en het persoonlijke contact worden gewaardeerd, wilden we het merk ook een persoonlijk ‘smoel’ geven. Daarnaast moest de uitstraling van het merk overeenkomen met de kwaliteit van onze producten. In combinatie met een uitmuntend productieapparaat, uitstekende logistiek, een vernieuwde website met heldere productinformatie op verschillende niveaus en talen, zijn we helemaal klaar voor de volgende stap. Met het Let’s Gear Up en een knipoog naar onze focus op aandrijftechniek, nodigen we iedereen uit om samen met ons voor de beste aandrijfoplossingen te gaan. Maak dan ook kennis met het nieuwe De Gier!”

Mengvoerleverancier De Heus heeft per 29 juni het bedrijf Piensos Muga in het noorden van Spanje overgenomen. Piensos Muga heeft een fabriek met een productiecapaciteit van 80.000 ton per jaar en richt zich vooral op de productie van voeders voor runderen en andere herkauwers. De Heus is sinds 2015 actief in Spanje en heeft in het noorden van Spanje al twee fabrieken. Eerdere werden in Spanje Acorex in Extremadura, Evialis in Galicië en Unzue in Navarra overgenomen.

bron: https://barneveldsekrant.nl/

BARNEVELD Edwin Bolwerk is benoemd tot de nieuwe topman van de Moba Group in Barneveld. De algemeen directeur (ceo) is 1 mei begonnen, meldt het bedrijf, wereldmarktleider in machines voor sorteren, verpakken en verwerken van eieren.

Bolwerk heeft volgens Moba ruim 25 jaar ervaring op het gebied van senior management en was het laatst werkzaam als algemeen directeur (ceo) van Nedcon in Doetinchem, een bedrijf dat oplossingen voor magazijnopslag ontwerpt, produceert en installeert. Daarvoor was hij werkzaam als directeur bij Vanderlande Industries in Veghel, een bedrijf dat is gespecialiseerd in transportsystemen voor interne logistiek.

28146baf 0f46 40f5 ab8c 4c5cc8f0cc88

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEIDERSPOSITIE ,,Na een grondige zoektocht zijn wij blij dat we Edwin bij Moba mogen verwelkomen. Met hem hebben wij de juiste persoon gevonden om het bedrijf naar de toekomst te leiden", meldt financieel directeur Anton Janssen van de Moba Group in een persbericht. ,,De vaardigheden op het gebied van bedrijfsontwikkeling van Edwin en zijn uitgebreide achtergrond in de innovatieve productie-industrie zullen bijdragen aan de groei van Moba en onze leiderspositie in de eierindustrie versterken."

VEELBELOVEND ,,Ik kijk ernaar uit om mij bij het team van Moba aan te sluiten", zegt Bolwerk in het persbericht. ,,De toekomst is veelbelovend voor Moba en ik ben blij met de kans om leiding te geven aan dit nieuwe hoofdstuk. Ik ben gericht op het versnellen van innovatie en de uitvoering die onze klanten nodig hebben. Hun succes blijft voor ons de drijvende factor. Ik zal mijn achtergrond gebruiken om focus aan te brengen, prioriteiten te stellen aan activiteiten en talent te werven. Ik verheug mij erop onze medewerkers, klanten en andere belanghebbenden te ontmoeten en met hen samen te werken om in de komende jaren nog meer succes te boeken."

850 MEDEWERKERS Moba is opgericht in 1947, het hoofdkantoor staat aan de Stationsweg in Barneveld. Het bedrijf heeft een afdeling voor productontwikkeling met ongeveer honderd medewerkers en een fabriek waarin de machines voor sorteren, verpakken en verwerken van eieren worden geproduceerd. Moba heeft in totaal 850 medewerkers in dienst. De onderneming heeft een wereldwijd verkoop- en servicenetwerk met kantoren in Japan, Italië, China, Maleisië, Dubai, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten.

De visie van Moba is ,,voedselproducenten wereldwijd in staat te stellen gezonde en betaalbare op ei gebaseerde voeding te leveren aan consumenten over de hele wereld''.

© 2021 Dutch Poultry Centre